روز یکشنبه ۲۸ اسفند و در آستانه سال نو، به بهانه جدیدترین کمپین برند درسا با عنوان دیوان هفت سرو، تصمیم گرفتم به فروشگاه سامسنتر این برند سر بزنم. صحبت از برند درسا و دیدن محصولات و فروشگاههای آن از نزدیک، همیشه برای من جذاب بودهاست. نکته مهمی که در ابتدای این مطلب باید به آن اشاره کنم همکاری و همراهی مدیریت و پرسنل برند است. اینکه همچین برند بزرگی همیشه با رسانه ویکندلی همراهی کرده برای ما باعث افتخار بوده و هست و امیدواریم این همراهی ادامهدار باشد.
مطلب دیگری از درسا با عنوان رویداد الموت، نمایشی متفاوت از برند درسا را بخوانید.
گذر اول: فروشگاه درسا شعبه سامسنتر
این شعبه از درسا چند ماهی بیشتر نیست که افتتاح شده و قطعا در انتخاب لوکیشن آن، با توجه به مخاطبان هدف درسا، دقت زیادی شدهاست. در مرکز خرید سامسنتر، که در خیابان فرشته تهران در ۲ طبقه تجاری واقع شده، برندهای دیگری همچون یونیتی، زردوز و عطرسازی نامی صنعتی فروشگاههای مختص خود را با دیزاینهای جذاب دارند.
فضای متفاوت فروشگاه
فضای فروشگاهی درسا هم با توجه به هویت آن، به متفاوتترین حالت خود، اما با حفظ اهداف و اندیشههای این برند، طراحی شده است. این برند یکی از دو ویترین اصلی مرکز خرید سامسنتر را در اختیار دارد و قطعا یکی از محرکهای رهگذران خیابان فرشته برای ورود به این مرکز خرید است. با ورود به سامسنتر درب ورودی را در سمت چپ خود میبینید و با قدم گذاشتن در آن، در مسیر دال قرار میگیرید.
چیزی که در اولین نگاه توجه من را جلب کرد سقف بلند فروشگاه بود. اما با کمی دقت متوجه آینه بودن سقف شدم و این خود حاوی پیامی بود. درسا در توضیحات درباره این فروشگاه مینویسد: “آیینه ها فضا را بزرگتر از محدودیت های غیر واقعی جلوه می دهند و انسان به انزوا افتاده را بار دیگر با خویش آشنا می سازند.”
سازههایی با هویت درسا
در قدم بعدی، نگاه من به طاق برعکس در فروشگاه افتاد که البته آینه سقف باعث بوجود آمدن یک سازه متقارن آن شده بود. در دیوارههای این سازه، که توسط علیرضا تغابنی ساخته و به دست سعیده فیروزبخت اجرا شده، جدیدترین محصولات قرار گرفته بود. اما چیزی که این سازه را جذابتر میکرد، وجود یک شیشه در کف آن بود. درسا درباره این سازه مینویسد: “شیشههای کف سازه حسی آمیخته به تعلیق و تخیل را به انسان القا می کنند.” و به راستی همینطور هم بود.
سازه دیگری هم با یک سایز کوچکتر در قسمت دیگری از فروشگاه قرار گرفته بود. در میان هر دو سازه مجسمه «دیودال» یکی با رنگ سفید و یکی با رنگ مشکی، به عنوان نمادی از درسا جلب توجه میکند.
هنگام ورود به فروشگاه در سام سنتر، به نظر میرسد مسیر حرکت شما در آنجا از قبل تعریف شده. مسیری که با رنگ زرد، نگاه و قدم شما را کنترل میکند. در واقع شما بعد از بازدید از محصولات در قفسههای سمت راست، به سمت چپ فروشگاه حرکت میکنید و با چرخش به دور سازه اول، به قسمت بالایی فروشگاه و قفسههای دیگر میرسید.
در ادامه تصاویری از محصولات و چیدمان فروشگاه درسا را میبینید.
دیوان هفت سرو، کمپین نوروزی درسا
درسا در چند سال اخیر با خلاقیت خود توانسته توجه مخاطبان خود را به کمپینهای نوروزی جلب کند. امسال هم با توجه به اینکه این برند حدود ۶ ماه در شبکههای اجتماعی فعالیت نکرده بود، دنبال کنندههای آن هر لحظه منتظر آغاز مجدد فعالیت آن بودند. این شروع مجدد نیاز به خلاقیتی دوچندان داشت. چراکه درسا، در وهله اول به دنبال رشد تعامل خود با مخاطبانش بود.
دیوان هفت سرو در نگاه من چیزی جز همراهی برند درسا با مردم نبود. اگر به معنی و فلسفه پشت این عنوان گذری بزنیم این موضوع برای ما روشنتر هم میشود.
سرو نماد استقامت و آزادی است. هفت سرو به نوعی یک هفتسین خیالیست که با هفت سمبل تعریف شده است که در ادامه به آن اشاره میکنم. دیوان هم در واقع نمادی از مکانی برای دور هم جمع شدن است. برای توضیحات بیشتر در این رابطه به سایت درسا سر بزنید.
اما هفت سرو چیست؟
- سرو اول: آیینه، با پیام رسیدن به خویشتن و خودمراقبتی
- سرو دوم: خورشید، با پیام گرمی و جان حیات
- سرو سوم: آتش، با پیام پالودن و پاکسازی
- سرو چهارم: آب، با پیام روشنایی و یکپارچگی
- سرو پنج: هما، با پیام امید، سعادت و خوش خبری
- سرو ششم: گل، با پیام نو شدن و شروع زندگی
- سرو هفتم: هفت سرو، با پیام اتحاد و پشت هم بودن
گذر دوم: مدیرخلاقیت درسا، شاهین فاطمی
نمیشود درباره یک اتفاق جدید در درسا گفت و درباره دلیل خوب اجرا شدن این اتفاق، یعنی یک فردی که توانایی هماهنگی درست در بین تمام اجزا را دارد، نگفت.
شاهین فاطمی که عنوان مدیرخلاقیت را در این مجموعه یدک میکشد، به راستی تا به امروز اتفاقات جذابی را در این برند رقم زده است. این موضوع را بیان میکنم تا شاید پیامی باشد برای افرادی که در این صنعت قصد فعالیت دارند. نباید این موضوع فراموش شود که در دنیای مد و برندهای بزرگ مدیران خلاقیت نقش راهبر را دارند و بدون وجود آنها شاید خروجی درستی از محصولات یا اهداف برند دیده نشود. درسا در چند سال اخیر با خلاقیتها و برنامهریزی درست توانسته خروجی خود را به استانداردهای دنیا نزدیکتر کند و ما برای پیشرفت صنعت مد در ایران به درساها و شاهین فاطمیهای بیشتری نیاز داریم.
در پایان باید به این موضوع اشاره کنم که شما با گرفتن عکس از نماد دیوان هفت سرو در ویترین شعبههای مختلف درسا میتوانید از این برند عیدی بگیرید. پس این کمپین را دنبال کنید.