در اینجا، زمان دیگر صرفا عددی بر صفحه نیست…
شاید لحظهای “صبر” نیاز است تا صدای آرام زمان را درک کنیم.
احتمالا بررسی یک مجموعه ساعت، متفاوتترین متنی باشد که شما در یک مجله مد ایرانی میخوانید.
اما جواهری علیپور با طراحی این مجموعه فرصتی نو را برای این موضوع به ما داده است.
در ابتدا گذری کوتاه به برند جواهری علیپور
جواهری علیپور فعالیت خود را از سال 1340 در شهر تبریز آغاز کردهاست. حاج حمید علیپور با باوری قلبی، این برند را پایهگذاری و در تمامی این سالها خانواده علیپور این میراث ماندگار را، با حفظ ارزشهای اولیه، به نسلهای بعدی منتقل کرده است.

صبر؛ میراثی از جنس طلا و زمان
به سراغ بررسی مجموعه “صبر” میرویم.
تقریبا همه چیز در ارائه این مجموعه به درستی پیش رفته است و اولین موضوع عنوان آن است.
صبر نمادی است که با زمان کاملا در ارتباط است. این ارتباط ما را به ریشههای عمیق زمان میبرد، جایی که نیاز به تامل و تحمل در درون ما حس میشود. جایی که شاید به واسطه همین ویژگیها تصمیمهای سرنوشت ساز میگیریم.
و تمام اینها نشانههایی از ارزش و اهمیت “صبر” است.
یک قدم عقبتر؛ طراحی ساعت در یک برند جواهر
جواهرات به عنوان محصولی ارزشمند شناخته میشوند. محصولی که میدانیم پروسه تولید تا طراحی آن زمانبر است. همین مورد کافیست تا جریان هویتی برای ساخت و طراحی ساعت با برند جواهری علیپور همسو شود. لوکس بودن و ماندگاری دو ویژگی مهم در این مسیر است.
اینجاست که میان بُعد مادی یک محصول و بُعد معنوی پیوند عمیقی ایجاد میشود و همین موضوع هوشمندی تیم طراحی و مارکتینگ برند علیپور را برای ما روشنتر میکند. جایی که مخاطب فقط با یک محصول رو به رو نیست. بلکه با یک رویکرد فکری عمیق تصمیم به خرید میگیرد.
وقتی خشمگینی، فقط با چند دقیقه صبر …
تصاویر و ویدئوها برای معرفی این مجموعه حاوی پیامهایی در راستای کانسپت آن و البته جریان هویتی برند علیپور است. بدون شک محتوای تصویری رابطه بین برند و مخاطب را عمیقتر میکند و برند علیپور با ایجاد یک همکاری تاثیرگذار با رخساره اخوت، عکاس مد، یک نگاه نو و احساسی را برای مخاطبان خود ایجاد کردهاست.
چهره اصلی کمپین مجموعه “صبر”
چهرهای که پیامآور اصالت، وقار و تجربه است. شخصیتی که میتواند درک عمیق از مفهوم صبر را برای ما تعریف کند. حضور این چهره متفاوت کاملا همسو با پیامی است که برند علیپور سعی در انتقال آن به مخاطبان خود دارد.
و علاوهبر آن؛ این داستان است که ما را در خود غرق میکند. و روایت داستان مجموعه صبر از زبان این خانم تاثیر آن را به بیشترین حد رسانده است.
چهره، صدا، لحن بیان و نوع پوشش، تصویری استاندارد از یک مجموعه یکپارچه را نمایش میدهد.
اما نکته جالب در این کمپین تبلیغاتی، حضور چهرههایی از نسلهای مختلف است. پر واضح است که جواهری علیپور با این استراتژی به دنبال به جریان انداختن هویت خود در نسل جدید میباشد.
بررسی آیتمهای مجموعه صبر
همانطور که پیش از این گفتیم کلکسیون “صبر” به دنبال ایجاد یک جریان هویتی است. به همین واسطه هم عملکرد طراحی در این مجموعه درگیر این جریان شده است. سادگی، در عین ارزشمند بودن و وقار، در طراحی ساعتها دیده میشود. 16 طرح در کلکسیون صبر میبینیم.
چیزی که در این کلکسیون توجه ما را به خود جلب کرد، نام هر یک از آیتمهای آن است. این نامها همگی به نوعی با واژه “صبر” در ارتباط هستند و در کنار هم قرار گرفتن آنها یک داستان را برای ما روایت میکنند.
کلکسیون صبر در یک نگاه | برای سفارش ساعتهای “صبر” به وبسایت جواهری علیپور سر بزنید.