ترس، هیجان و شجاعت، احساساتی که برند هامرز در توصیف خود از آنها با لحنی ویژه یاد میکند و واژههایی که در نهایت به یک ساختارشکنی میرسند. و این گونه است که برند هامرز متولد میشود. در این مطلب از سری مقالات معرفی برندها، به دنیای هامرز سفر میکنیم و در تار و پود پوشاک هوشمند و لباسهای آن به کشف حس ترس، هیجان و شجاعت میپردازیم و در این ساختارشکنی با هامرز همراه میشویم.
طراحی پوشاک هوشمند و تلفیق هنر و فناوری
یکی از ویژگیهای بارز برند هامرز پیروی از سبک معروف به Techwear (یا پوشاک هوشمند) در تولید محصولات خود میباشد. Techwear یکی از شیکترین ترندهای پوشاک حال حاضر است. در طراحی پوشاک هوشمند عمدتاً از لباسهای فنی و همچنین کت و شلوارهای کوهنوردی الهام گرفته شده است تا طیف متنوعی از لباسها با استایلی ظریف به وجود آیند. امروزه فناوری راه خود را به صنعت مد باز کرده است و همین امر به ما این امکان را میدهد تا خلاقیتهایی با ظاهری آیندهنگرانه را تحسین کنیم.
بنابراین اصطلاح Techwear به دستهای از لباسها اطلاق میشود که شامل پارچههای خاص با فناوریهای پیشرفته، تکنیکهای ساخت و ساز فراتر از روشهای سنتی و همچنین برشهایی است که حداکثر تحرک را ممکن میسازند. استفاده از الیاف خاصی که به دفع مایعات و در نتیجه خشک شدن سریع، جریان بهتر هوا و در نتیجه جلوگیری از تعریق و بوی بد کمک میکند، در کنار استفاده از الگوهای منحصر به فردی که منتج به راحتی به واسطه دامنه حرکتی وسیعتر میشود، پوشاک Techwear را جنبشی نوین در عرصه مد و فشن میسازند.
برند هامرز نیز با پیروی از سبک پوشاک هوشمند، آیتمهایی با طراحی، الگو و مواد اولیه خاص و به کمک فناوری هوشمند به بازار عرضه کرده است تا همگام با پیشرفت فناوری در صنعت مُد، شجاعانه به تلفیق هنر و فناوری بپردازد.
این روزها که اکثریت مردم به ویژه نسل جوان، کاربرد، راحتی و دوام پوشاکی که استفاده میکنند را در کنار زیبایی میخواهند، سبک لباسهای هوشمند میتواند بهترین پاسخ برای این نیاز باشد. برند هامرز نیز هوشمندانه و به صورت حرفهای میتواند پاسخگوی این نیاز نسل جوان جامعه ایران و همچنین جوامع دیگر باشد.
هامرز، انتخابی برای نسل جوان و فعال
وقتی از تیم هامرز در مورد علت انتخاب این سبک کاری و مخاطب هدف این برند پرسیدیم، جواب جالبی دادند:
«هامرز در اصل برای افرادی که سبک پوشاک هوشمند و استریت استایل را میپسندند، اما لباس مورد علاقه خود را در ایران پیدا نمیکردند، لباس تولید میکند. برندی در ایران برای این سبک افراد وجود نداشت. اصلا مهم نیست خانم یا آقا باشید، هدف هامرز برداشتن خیلی از مرزهاست. لباسهای هامرز بدون جنسیت هستند؛ اگرچه بخش بزرگتر مخاطب ما آقایون هستند، اما هنوز در ابتدای مسیر هستیم.
مخاطب هامرز در ابتدا نسل نوجوان و جوان یعنی نسل زد و حالا نسل آلفا میباشد. چراکه سبک Techwear یا پوشاک هوشمند از شرق آسیا آمده و نوجوانهای امروزی بیش از هر زمانی به شرق آسیا علاقهمند هستند. اما هر فردی در هر سنی که به پوشیدن لباسهای کاربردی سبک Techwear علاقه دارد، مخاطب برند هامرز است.»
پالت رنگی محصولات هامرز متناسب با سبک خاص این برند
یکی از نکات جالبی که در محصولات برند هامرز دیده میشود این است که این برند تمامی مسیر طراحی، مواد اولیه، الگو، تولید و فروش را کاملا هوشمندانه، فکر شده و با برنامهریزی پیش برده است؛ به همین دلیل است که سبک خاص این برند یعنی Techwear به خوبی در تمام قسمتها اعم از طراحی، الگو، پارچه، رنگ و حتی مارکتینگ دیده میشود.
پالت رنگی برند هامرز اغلب رنگهای تیره و با تناژ رنگی خاکستری را شامل میشود و استفاده از این رنگهای اگرچه محدود، این برند را بیشتر به هدف خود یعنی ارائه محصولات کاربردی، راحت و در عین حال زیبا، مدرن و ارزشمند برای مخاطبان خود نزدیک میسازد.
ادبیات و زبان برند هامرز
با انتخاب سبک استریت استایل که این روزها حسابی توجه جوامع مختلف را به خود جلب کرده و از طرفی الگو قرار دادن سبک پوشاک هوشمند به عنوان یکی از زیرمجموعههای سبک جامع استریت استایل (شامل Techwear، Streetwear، Blackwear و غیره)، ادبیات و زبان هامرز به سرزمین علایق مخاطب شامل گیمها، ورزشهای خیابانی مانند پارکور، فضاهای شهری امروز و امثالهم تبدیل شده است.
هامرز، همگام با ترندهای روز دنیا
یکی از گامهای مهم در موفقیت یک کسب و کار به ویژه کسب و کار مد، آن هم در کشوری همچون ایران که گاها با کمبود منابع مواجه هستیم، تفکر واقعبینانه و به طور کلی برنامهریزی و قدم برداشتن به پشتوانه فکر و تحقیق است؛ این ویژگی به وضوح در تک تک مراحل تولید لباس برند هامرز دیده میشود. از انتخاب سبک، مخاطب هدف، الگو، پارچه، پالت رنگی، منابع الهام بگیر تا انتخاب ترندهای برتر روز دنیا و سبک مارکتینگ و غیره، همگی به پشتوانه تفکری عمیق و واقعبینانه صورت گرفتهاند.
اگر به محصولات هامرز به ویژه بالاتنه دقت کنید، بارزترین ویژگی آن اورسایز بودن لباسهاست که همین موضوع دال بر بدون جنسیت بودن محصولات و از طرفی ترندی بودن طراحیهای هامرز هستند، ترندی که در چند سال اخیر به ویژه 2023 بسیار مورد توجه طراحان و البته مخاطبان قرار گرفت.
با ترند شدن شلوارهای کارگو در سال 2023 که در سال 2024 نیز جایگاه خود را در لیست ترندها حفظ کرده است، شاهد طراحیها و محصولاتی به سبک کارگو بودیم که حتی به محصولات مربوط به قسمت بالاتنه مثل تیشرتها یا بلوز و پیراهنها نیز سرایت کرد. قسمت جالب ماجرا، استفاده از جیبهای بزرگ در سبک خاص هامرز یعنی پوشاک هوشمند است که نشاندهنده همراه و هم مسیر بودن برند هامرز با ترندهای روز دنیاست.
در واقع 2023 ترندهایی را به همراه داشت که در سبک هامرز نقش پر رنگتری دارند، اینگونه شد که 2023 از ما پیروی کرد نه ما از آن!
تنوع پوشاک هوشمند هامرز
ارائه محصولات متنوع میتواند برند هامرز را در لیست برندهای محبوب برای تهیه کمد کپسولی شما قرار دهد. اگر جزو افرادی هستید که ترجیح میدهید زمان کمتری را صرف خرید کنید و خریدهای کاربردی و کپسولی داشته باشید، میتوانید به یکی از شعب برند هامرز به صورت حضوری مراجعه کنید و یا با ورود به وبسایت هامرز خرید خود را به راحتی انجام دهید.
وجود محصولات مختلف همچون انواع اکسسوری، جوراب، کیف، کلاه، اسکارف، کفش (کتونی و بوت)، پایین تنه (شلوار، شلوارک و شلوار سه ربع) و بالاتنه (تیشرت، حلقهای، کاپشن، کت، هودی، پیراهن، بارانی و سوییشرت) در فروشگاههای هامرز، این امکان را به شما میدهد تا به راحتی و با صرف زمانی کوتاه خریدی ارزشمند داشته باشید. لینک خرید محصولات در ادامه قرار داده شدهاند.
گفتگویی کوتاه با صاحب برند هامرز
ویکندلی: «چه چشماندازی برای برند هامرز دارید؟»
هامرز: «پرچمدار بودن در سبک استریت استایل و Techwear (پوشاک هوشمند) در ایران، چشمانداز هامرز بوده و هست.»
ویکندلی: «به نظر شما مهمترین چالشی که در این مسیر به عنوان صاحب یک برند در ایران داشتهاید چه بود؟»
هامرز: «یکی از مشکلات اساسی برندی که تولید انجام میدهد و البته حوزه تولید پوشاک در ایران، فراهم کردن مواد اولیه با کیفیت و مرغوب است. هزینههای مختلف در روند تولید بسیار زیاد و تسهیلات کم هستند. یکی دیگر از معضلات برای ایجاد ساختار و سیستم، آشنا نبودن و آماده نبودن افراد برای ورود به بازار کار است؛ سیستم آموزشی افراد را برای ورود به مشاغل آماده نمیکند و این آمادهسازی برای یک سازمان هزینههای زیادی را به همراه دارد که مهمترین هزینه زمان است.»
با برند هامرز بیشتر آشنا شویم
شروع فعالیت برند هامرز به دی ماه سال 1398 برمیگردد، اما قسمت جالب ماجرا مسیر متفاوتی است که این برند طی کرده است، مسیری که کمتر شاهد آن در ایران بودهایم. شروع مسیر برند هامرز با فاز تحقیقاتی همراه بوده و بعد از 2 سال وارد فاز عملیاتی شده و درست در زمستان 1400، محصولات مختلفی را به بازار عرضه کرده است.
هامرز در فارسی به معنی برخاستن میباشد. انتخاب این اسم همگام با جریانی بود که تیم هامرز در ادامه فعالیت خود به راه انداخت. برند هامرز در ابتدا به صورت آنلاین فعال بوده، اما در حال حاضر در دو شعبه تهران (مرکز خرید اوپال) و نمک آبرود، محصولات خود را به صورت حضوری در اختیار مشتریان قرار میدهد. تیم برند هامرز همواره سعی دارد تا با ارائه محصولات به روز و مدرن، در صنعت پوشاک پیشرو باشد و در لیست برندهای هدف نسلهای مختلف قرار گیرد.
سپاسگزارم که تا اینجا همراه من بودید. تیم ویکندلی همواره حامی برندهای ایرانی بوده و هست و مفتخریم که در مسیر معرفی برندهای ایرانی همراه صاحبان برندها و شما مخاطبان هستیم.