خانه وی‌مد گزارش رویدادها همقدم با ویکندلی تا طاووسخانه

همقدم با ویکندلی تا طاووسخانه

گزارشی کوتاه از رویداد مد پایدار در فضای طاووسخانه

“مدپایدار” عبارتیست که این روزها بیشتر از همیشه در صنعت مد جهانی درباره آن صحبت می‌شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دغدغه جهانی در ایران هم بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. موقعیت بسیار جذابی است که بتوانیم یک جنبش بین‌المللی و به روز را در تهران، خیابان کریمخان و در گالری طاووسخانه لمس کرده و آن را مورد بررسی قرار دهیم.

تصویر اختصاصی ویکندلی از روداد مد پایدار در طاووسخانه

هم‌قدم با ویکندلی تا طاووسخانه

پنجشنبه “هشتم اردیبهشت هزاروچهارصدویک” حدود ساعت 6:30 بعد از ظهر، به سمت خیابان کریمخان حرکت کردیم. تا قبل از آن طاووسخانه را فقط در صفحات اجتماعی دنبال می‌کردیم، دیدن جنب و جوش، پویایی و به روز بودن این گالری تصویر جذابی از خود را در ذهن ما ایجاد کرده بود. رویداد مد پایدار فرصت مناسبی را برایمان ایجاد کرد تا به صورت حضوری به این گالری سر بزنیم.

طاووسخانه و موسسانش

در سال ۹۳ راحله دوست‌محمدی و الهام سبحانی، به این نتیجه رسیدند که ما بــرای ارائــه‌ی محصــولات ایرانــی، با کمبــود فضــای حرفه‌ای مواجه هستیم. کمی بعد آنها طاووســخانه را راه انــدازی کردنــد. البته طاووسخانه کمی متفاوت‌تر از دیگر فضاهای این چنینی  است و فاکتورها و روند خاص خود را در همکاری با طراحان و افراد خلاق دارد. از جمله‌ی این فاکتورها “پایدار” بودن محصولات موجود در این فضاست که میتوان به اشاره کرد.

تصویری از الهام سبحانی و راحله دوست‌محمدی در فضای طاووسخانه

در ورودی ساختمان ۱۳۴، تابلو جذاب طاووسخانه به همراه پوستر رویداد مد پایدار به چشم میخورد. به نظر می‌رسد که یک ایونت فشن (فشن به معنای واقعی) در حال برگزاری است. به طبقه دوم می‌رسیم، به عنوان یک رسانه مد باید بگوییم که شور و هیجان این گالری ما را به وجد آورده بود، چرا‌که به ندرت پیش می‌آید که در ایران شاهد برگزاری یک ایونت مد حرفه‌ای ، آن هم در این ابعاد، باشیم. حالا می‌توانید متوجه شوید که چرا پوشش خبری آن نقطه عطفی برای ما خواهد بود.

تصویر اختصاصی ویکندلی از در ورودی طاووسخانه

 

اگر شما هم آنجا بودید، متوجه می‌شدید که این رویداد به صورت کاملا منظم و سازمان‌یافته و با حجم زیادی از خلاقیت و تفکر در حال برگزاریست. نحوه چیدمان محیط، شیوه تعامل با حاضرین، حضور فعالانه برگزارکنندگان و طراحان برند‌ها و استقبال از مخاطبین با روی خوش و در مجموع معماری منحصر به فرد فضای طاووسخانه، تنها بخشی از عواملی بود که این رویداد را متفاوت‌تر از هر رویداد دیگری ساخته بود.

 

چه برندهایی در این رویداد حضور داشتند؟

11 برند در این رویداد جذاب حضور داشتند. این برندها، که در ادامه به نام آن‌ها اشاره خواهیم کرد، کسب‌وکارهای متفاوت، با ویژگی‌های مختلفی هستند که وجه اشتراک آن‌ها دغدغه پایدار بودن است. با توجه به بررسی‌های ویکندلی، این برندها قدم‌های مثبتی در این زمینه برداشته‌اند که به نظر می‌رسد به زودی میتوانیم شاهد نمایش آن‌ها، به شکل گسترده، در فضای مد و فشن ایران باشیم.

  • تریزه، برندی فعال در زمینه بافت پارچه متعلق به زهره و انسه رجبی
  • آبیان، به معنی ساکنان آب در زمینه طراحی لباس با استفاده از پارچه‌های صد در صد پنبه و پارچه های دورریز متعلق به منیژه مختاری
  • زایکن، در زمینه طراحی لباس با استفاده از نرم‌افزارهای سه بعدی با کمترین دورریز پارچه متعلق به سارا مردانی و پرهام دربانی
  • sors، متعلق به سارا امیری، بهاره رحمانی و سپیده کاویانی در زمینه طراحی لباس با هدف کمترین میزان هدر رفت پارچه
  • temperlook، در زمینه طراحی لباس با استفاده از پارچه‌های دور ریز کارخانه‌ها متعلق به مرجان ندایی و متین خالقی
  • ونداستایل، متعلق به نلی منظوری با خلاقیت در زمینه تکه‌دوزی بر روی لباس‌ها
  • re-x، با رویکرد طراحی دوباره متعلق به امیر امیری
  • دادهو، در زمینه طراحی لباس با استفاده از دور ریزها متعلق به معصومه اکبرپور
  • تکتم همتی، طراحی لباس در بستر فرهنگ و هویت ایرانی
  • بهار اثنی‌عشر، در زمینه طراحی لباس با پارچه‌هایی از الیاف طبیعی
  • پیکتوریال، طراحی لباس با استفاده از لباس‌های قدیمی و کمتر استفاده‌شده متعلق به فرزانه رادمهر

 


در ادامه تصاویری از این رویداد را مشاهده میکنید

تصاویری از رویداد مد پایدار در طاووسخانه
تصاویری از رویداد مد پایدار در طاووسخانه
تصاویری از رویداد مد پایدار در طاووسخانه
اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط