خانه برندها درسا رویداد«نقاشی آینده» درسا – پای نسل آلفا در میان است

رویداد«نقاشی آینده» درسا – پای نسل آلفا در میان است

در حالی که در قلب جامعه و کسب‌وکارهای فعال، درباره تاثیرات نسل زد، رویکردها و البته واکنش‌ها نسبت به آن‌ها در جریان است، صحبت از نسل آلفا و اهمیت به آن‌‌ها، ما را به یک دنیای جدید می‌برد...

در حالی که در قلب جامعه و کسب‌وکارهای فعال، درباره تاثیرات نسل زد، رویکردها و البته واکنش‌ها نسبت به آن‌ها در جریان است، صحبت از نسل آلفا و اهمیت به آن‌‌ها، ما را به یک دنیای جدید می‌برد. جایی که هنوز شاید تصور آن برای خیلی‌ها ناممکن باشد. اما یک پیش‌بینی ساده پیش روی ماست؛ نسل آلفا تعیین کننده نظمی نو در جهان است.

گذر اصلی؛ رویداد «نقاشی آینده: درسا x نسل آلفا»

در هفته گذشته برند درسا در محل کافه درسا میزبان کودکان بود. 

این یک اتفاق نه چندان دور از انتظار، در نگاه ما بود. چراکه درسا بعد از پروسه ری‌برندینگ خود، با هدف نگاه به نسل‌های آینده، این موضوع را روشن کرده بود. هر چند که از بعضی جوانب این تغییرات مورد انتقاد بود، اما امروز به وضوح شاهد موفقیت این مسیر در برند درسا، و البته تاثیر آن در اکوسیستم مد و پوشاک ایران، هستیم. این تاثیر وقتی قابل لمس‌تر می‌شود که مقایسه‌ای در بین بخش‌های مختلف برندهای حاضر در بازار صورت می‌گیرد…

گذر میانی

در سال‌های اخیرنسل زد یک جان تازه به رویکرد برندها در حوزه مارکتینگ، برندینگ و طراحی محصول داده است. با کمی بررسی و گفت‌وگو با علاقه‌مندان و دنبال‌کنندگان صنعت مد و پوشاک ایران، متوجه تاثیر درسا در این نسل خواهید شد.

 

اما حالا؛ پای نسل آلفا در میان است

در اینجا به صورت محدود به برخی از ویژگی‌ها متفاوت این نسل اشاره می‌کنیم.

1- نسل آلفا – روز تولد همزمان با موبایل‌ها و تبلت‌های مجهز به هوش مصنوعی 

فراموش نکنید این نسل یک پیش فرض و پیش زمینه از سواد دیجیتال در ناخودآگاه خود دارد.

همگام شدن سیستم‌های آموزشی با این موضوع، برای شکل‌گیری جامعه در آینده بسیار حائز اهمیت است. در واقع آموزش‌های سنتی دیگر کارساز نیست. این نسل پذیرای یادگیری تعاملی، پروژه محور و متصل به دنیای واقعی است.

 

2- تاثیرپذیری بالا در عین پرسشگری

این موضوع یکی از پیچیده‌ترین ویژگی‌های این نسل است. در جایی که یک پاسخ قاطع نسبت به یک موضوع وجود نداشته باشد، باید تاثیرگذاری روی این نسل را فراموش کنید. پیش‌بینی می‌شود این نسل ذهن تحلیل‌گری داشته باشد. اما به دلیل حجم ورودی اطلاعات زیاد از زمان تولد، در برخی موقعیت‌ها ضعف و اضطراب اجتناب ناپذیر است.

 

3- رفتار مصرفی در نسل آلفا

سوشال مدیا، فروشگاه‌های آنلاین و برنامه‌های مختلف یوتیوب، از سن پایین در دسترس این نسل است. همین موضوع می‌تواند تفکر مصرف‌گرایی را در این نسل گسترش دهد. تعریف ارزش‌ها برای این نسل در این فضای نامحدود یکی از مسئولیت‌های مهم خانواده و سیستم آموزشی است. از سوی دیگر شناخت زبان، ارزش‌ها و دغدغه‌های این نسل باید در اولویت برندها قرار بگیرد.

 

4- سبک زندگی؛ فردی یا اجتماعی

ابزارهای دیجیتالی، سوشال مدیا و اتفاقات مهم در دنیا تاثیر جدی روی سبک زندگی این نسل می‌گذارد. در برخی موقعیت‌ها توهم استقلال کامل در زندگی برای این نسل وجود دارد. اما در عین حال احساس تنهایی، به دلیل دوری از ارتباط فیزیکی و اجتماعی در فضای واقعی، محتمل است.

 

اما این تنها بخشی از ویژگی‌ها و پیش‌بینی‌ها در مورد نسل آلفاست. موضوعی که در نهایت مورد اهمیت است، اهمیت برندهای بزرگ، به خصوص درحوزه سبک زندگی، به این نسل است. برند درسا مثل همیشه در تلاش است تا نگاه و رویکردهای تاثیرگذار و رو به جلو را در پیش بگیرد. 

اشتراک گذاری :

مقالات مرتبط